BOLI KOLO

    BOLI KOLO
    INSPIRIRANO DRAMSKIM TEKSTOM DIMITRIJA KOKANOVA
     
    Koreografija: Petra Hrašćanec
     
    Dramaturgija: Saša Božić
     
    Plešu: Ema Crnić, Una Štalcar-Furač, Damir Klemenić, Šimun Stankov
     
    Scena i kostimi: Tina Gverović
     
    Svjetlo: Saša Fistrić
     
    Glazba: Nenad Sinkauz
     
    Producenti: Ivan Mrđen i Mario Gigović
     
    Produkcija: kazališna grupa de facto
     
    Projekt je podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
     
    Kako i na koji način prepoznajemo kolovođu, kako danas vježbati zajednicu, je li tradicija samo neodgonetljiva okamina, što je naše naslijeđe, neka su od pitanja koje postavlja nova plesna predstava Petre Hrašćanec i Saše Božića: Boli kolo. Koreografija za predstavu nastala je kao produkt istraživanja folklorne i tradicijske građe, praćenjem obrazaca ritualnih modela ponašanja u suvremenom društvu.
     
    Kako se ljudska zajednica razvijala tijekom povijesti, tako su se s koljena na koljeno prenosili običaji vezani uz svakodnevni život, godišnja događanja, ali i osnovne djelatnosti koje su autohtonom stanovništvu omogućile opstanak, preživljavanje i postupni napredak. Tradicijski običaji prenošeni iz generacije u generaciju postupno postaju uzorak ponašanja, življenja i djelovanja, ali i sastavni dio kulturnoga identiteta pojedine lokalne ili šire zajednice. U današnje vrijeme kad su procesi urbanizacije i industrijalizacije ubrzali životne ritmove i bitno utjecali na nestajanje starijih slojeva tradicionalne kulture, gotovo više nije moguće pronaći trag tradicionalnih slojeva kulture, izvan sigurnih formata izvedbe folklora. Koreografski materijal razvijan je na principu dekonstrukcije i uslojavanja tradicijski prepoznatljivih motiva folklora, istražujući pri tom načine na koji ti prepoznatljivi motivi upošljavaju uobičajene obrasce plesanja zajedno unutar neke izvedbe. Današnja folklorna izvedba uvijek je mišljena za publiku; Boli kolo folklor paradoksalno suprostavlja suvremenom plesu (načinom izvedbe) ali ga i vraća u njegovo izvorno polje: djelovanje u zajednici. Ritualni obrasci, zazivanja plodnosti, jednostavna udvaranja plutaju u bizarnom pokušaju ponovnog vježbanja zajedništva.

Date

January 7, 2019