GARBAGE EPIC

Saša Božić / Marko Jastrevski

Koncept I koreografija: Marko Jastrevski, Saša Božić

Izvodi: Marko Jastrevski , Bosiljka Vujović Mažuran

Glazba: Damir Šimunović

Dizajn svjetla: Saša Božić

Projekt Garbage Epic započeo je kao istraživanje Marka Jastrevskog u sklopu projekta Nomad Dance Academy 2008.

Garbage epic zamišljen je kao umirujuća, polagana komedija zavođenja koja je u isto vrijeme prožeta melankolijom. Rad predlaže 2 tipa kretanja: jedno koje počiva na reprezentaciji figurativne i skulpturalne geste i drugo temeljeno na ideji komičnog tijela.

Konceptualno, projekt se zanosi idejom trailera, najave neke neobične epske radnje.

Sama forma trailera, filmske najave, inzistira na brzini, akumulaciji naizgled nepovezanog materijala, svojevrsnoj montaži atrakcija koje žele svojom spektakularnošću “kupiti” potencijalnog gledatelja.

Stoga je projekt zamišljen kao niz work in progress prezentacija, od kojih je jedna već održana 2008 u Ljubljanskoj Staroj Elektrarni. Nakon uspješne prezentacije projekt je pozvan na festival Mladi levi u Ljubljani, te Platformu mladih koreografa u Zagrebu.

“Ono na čemu počiva dojmljivost izvedbe jest tjelesna i posebice facijalna ekspresivnost Jastrevskoga, koji ima zadivljujuću sposobnost naizmjeničnog prikazivanja cijelog raspona osjećaja, ponekad samo najjednostavnijim, a opet toliko sugestivnim migom oka… Komedija koja zahvaljujući pojavnosti plesača Jastrevskog na mahove u um prizivlje neke od antologijskih scena Charlieja Chaplina, posebice kada se plesač nalazi u situacijama grotesknog gega, a potencira ih svojim začudnim licem koje kao da se pita kako li se samo našao u takvoj okolnosti… Takovi pogledi upućeni u gledalište potvrđuju najavljenu melankoliju, koja sasvim potiho obuzme i gledatelja, a da ni sam ne može odrediti njezin uzrok.” (Zrinka Zorčec: Vjesnik)

“Sadržaj predstave ‘Garbage epic’ čine nagomilani počeci; sve sami pokušaji do novih pokušaja. Njihov se protagonist klima i sagiba, juriša i naglo zastaje, trza i začuđuje naglom ?krutošću? svog tijela, ali kao da ga najviše zanima početi još jednom, početi iznova, ostati što dulje u startnoj poziciji. Neobično živa, stalno pokretna granica ozbiljnog i neozbiljnog najzanimljiviji je element ove predstave… ‘Garbage epic’ odredila bih kao inspirativno istraživanje inventara komike, prvenstveno one filmske i cirkuske, najavljujući ujedno nove žanrovske izazove u domaćem glumištu. ” (Nataša Govedić: Novi list)

Date

November 9, 2009